Arbejdsmiljøledelse

Har du styr på medarbejdernes sikkerhed og trivsel? Invester i et værdiskabende arbejdsmiljø.

Som menneske yder man mest optimalt, når man trives i det miljø, man færdes i – derfor kan det betale sig at investere i et godt arbejdsmiljø!

Kender du det, når samarbejdet spiller, og der er styr på de sikkerhedsmæssige foranstaltninger? Hos Lekon får du personlig rådgivning, som tager udgangspunkt i netop din virksomhed.


 Kontakt os og hør nærmere om vores løsninger her!


Vores arbejdsmiljøydelser

Skal du have foretaget APV, tage den lovpligtige arbejdsmiljøuddannelse, eller skal din virksomhed certificeres inden for arbejdsmiljø (ISO 45001)?

APV og handlingsplan

Arbejdsmiljø-uddannelsen

Arbejdsmiljø-ledelse

Med enkle værktøjer hjælper vi dig og din virksomhed i retning mod det gode arbejdsmiljø, udbredt trivsel og i sidste ende øget vækst. 

 


 

 

Hvad er arbejdsmiljøledelse?

Arbejdsmiljøledelse har til formål at sikre, at din virksomhed har et ideelt arbejdsmiljø, hvor virksomhedens medarbejdere både føler sig hørt og bogstaveligt talt godt – og sikkert – klædt på til deres arbejdsopgaver. Ledelsens engagement danner grundlag for god arbejdsmiljøledelse, men det er en opgave, som skal løftes i fællesskab af alle medarbejdere.
Ovenfor kan du navigere videre ud i de tre underkategorier, som hver især har til formål at etablere og vedligeholde god arbejdsmiljøledelse, der lever op til de danske lovkrav.

Arbejdstilsynet har d. 26. februar 2019 vedtaget nye regler vedrørende krænkende handlinger. Den nye At-vejledning 4.3.1 besvarer spørgsmål som "hvad er en krænkende handling?" og "hvad gør jeg, hvis jeg oplever en krænkende handling?", og som forebyggende faktorer nævner Arbejdstilsynet bl.a. klare retningslinjer for konklikthåndtering samt udbredt kendskab til virksomhedens værdier - alt dette indeholder vores ledelsessystem, og med et arbejdsmiljøledelsessystem fra Lekon bliver god medarbejderkultur en naturlig del af din virksomhed. 

 

Hvorfor er arbejdsmiljøledelse vigtigt?

Enhver virksomhedsledelse, der drømmer om at øge virksomhedens vækst, bør prioritere en stærk arbejdsmiljøprofil med henblik på at minimere antallet af arbejdsulykker og mængden af sygefravær. I Danmark stilles der høje krav til arbejdsmiljøet, og det er lovpligtigt for virksomheder med 10 eller flere ansatte at nedsætte en arbejdsmiljøorganisation bestående af en formand, typisk vil denne være arbejdsgiveren, minimum én leder samt en eller flere valgte arbejdsmiljørepræsentanter. Arbejdsmiljøorganisationen har til opgave at sikre et godt arbejdsmiljø, som fokuserer på såvel den fysiske som den psykiske sundhed, og medlemmerne skal alle have gennemført den lovpligtige arbejdsmiljøuddannelse.

 

Hvordan kan arbejdsmiljøledelse gavne din virksomhed?

Er arbejdsmiljøet i top, kan du som medarbejder være sikker på, at der er taget højde for de arbejdsmiljømæssige risici, du står overfor i din hverdag. Sikkerheden er prioriteret højere end et syvetagers stillads, så du undgår at ende i farlige situationer, og risikoen for en arbejdsulykke mindskes. Også virksomhedens sociale trivsel kommer under lup, for det er nu en gang sjovere at være en del af et alsidigt fællesskab, hvor kommunikationen fungerer optimalt, frem for at skulle bruge sin energi på at håndtere dårlig adfærd og i værste tilfælde mobning på arbejdspladsen.
Med en certificering i arbejdsmiljøledelse sikrer virksomheden, at den op til de specifikke krav på området, hvormed standarden for arbejdsmiljøet er garanteret et højt niveau.

 

Har medarbejderne på din arbejdsplads lidt under et dårligt arbejdsmiljø?

Med Lekons stress coaching får du hjælp til at komme arbejdsrelateret stress til livs.

 

Start i dag og kontakt Lekon Rådgivning:

Mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. | Tel: +45 4676 7111

 

#arbejdsmiljø #arbejdsmiljøledelsessystemer #apv #socialtrivsel #arbejdsmiljøledelse #arbejdsmiljøuddannelse

Ole Hansen

Ole Hansen

Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

LEDOC SYSTEM

Ledoc er et online system, der skaber overblik over din virksomheds samlede kvalitetsledelse herunder dine dokumenter, medarbejderkompetencer, udstyr, status på opgaver, leverandører m.v.