Arbejdspladsvurdering (APV) & Handlingsplaner

Bliv inspireret til et godt arbejdsmiljø med stærke værdier – vi kender branchen og ved, hvor skoen trykker.

Lad os tage hånd om din arbejdspladsvurdering (APV) og arbejdsmiljøhandlingsplan, så du kan håndtere og forebygge potentielle arbejdsmiljøproblemer i din virksomhed.

En velfungerende APV og handlingsplan forbedrer medarbejdernes trivsel og arbejdsglæde og giver dig flere ressourcer til at håndtere de opgaver, du vægter højest.


Kontakt os og hør nærmere om vores løsninger Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.


Har du fået den lovpligtige APV og handlingsplan på plads? Hos Lekon har du mulighed for at vælge den APV, der passer dig og din virksomhed bedst. Vi udarbejder din APV og handlingsplan på en måde, der matcher dine behov, uanset om du vælger den dialogbaserede eller elektroniske version.

Vi skaber overblik over potentielle udfordringer og gør det nemt at opretholde et stærkt arbejdsmiljø.

 

 

Dialogbaseret APV

Den dialogbaserede APV henvender sig til virksomheden, der ønsker at gå i dybden med virksomhedens arbejdsmiljø og medarbejdernes sundhed, sikkerhed og trivsel.

 Ved en dialogbaseret løsning gennemgås APV’en direkte med medarbejderne. I grupper drøfter vi arbejdspladsvurderingen punkt for punkt og diskuterer aktuelle udfordringer.

På den måde øges forståelsen af spørgsmålene, og misforståelser kan i højere grad forhindres, ligesom der er mulighed for at give feedback med det samme på en konkret og brugbar måde i forhold til APV-handlingsplanen.

I dialogen er der mulighed for at uddybe gældende regler og love, ligesom der bliver taget grundigt hånd om jeres aktuelle udfordringer.

 

Elektronisk APV

Med en elektronisk APV sparer du både tid og besvær: vi udarbejder et APV-skema, som sendes til din virksomhed og udfyldes af medarbejderne. Herefter indsamler vi virksomhedens data digitalt, på baggrund af hvilken vi udarbejder en APV-rapport og kommer med forslag til en handlingsplan, som vi efterfølgende drøfter og definerer i fællesskab.

Du får altså en effektiv APV og handlingsplan til en god pris, som udarbejdes på en måde, der giver dig tid til at fokusere på din kerneforretning.

APV-pakken indeholder:

  • Udarbejdelse af APV-skema
  • Gennemførelse af elektronisk APV for alle medarbejdere
  • Indsamling af data
  • Udarbejdelse af APV-rapport
  • Hjælp til analyse af APV-resultater
  • Hjælp til udarbejdelse af handlingsplan

Dit udbytte:

  • En enkel APV som er nem at udføre
  • Overblik over potentielle arbejdsmiljøproblemer
  • Øget medarbejdertrivsel og arbejdsglæde
  • Mere tid til din kerneforretning
  • Du bliver klar til Arbejdstilsynets besøg

 


 

Kemisk APV

Har du styr på, hvordan du skal forholde dig til kemikalierne i din virksomhed?
Den 1. juli 2019 bortfaldt kravet om en skriftlig arbejdspladsbrugsanvisning og blev erstattet af kravet om en kemisk arbejdspladsvurdering (APV). Det betyder, at du nu skal opbevare en totalliste over al virksomhedens kemi samt instruere dine medarbejdere grundigt i brugen af kemikalier.
Brug for mere info? Deltag i gå hjem-møde om kemisk APV 

 


 

 

Hvad er en arbejdspladsvurdering (APV)?

En arbejdspladsvurdering er et konkret redskab, der både forebygger og tager hånd om et dårligt arbejdsmiljø. Når der udarbejdes en APV, gennemgås  virksomhedens risici for arbejdsulykker og dårlig trivsel. Disse risici handles der på, når der efterfølgende udarbejdes en handlingsplan, hvormed arbejdsmiljøet sikres at nå op på et højt niveau. En APV og handlingsplan er lovpligtig og skal gennemføres hvert tredje år.

 

Hvorfor skal man lave APV?

Først og fremmest sikrer en APV og tilhørende handlingsplan, at virksomheden prioriterer et godt arbejdsmiljø. Virksomheden får overblik over aktuelle udfordringer og lærer at arbejde for at løse disse. I forbindelse med Arbejdstilsynets besøg skal APV’en fremvises, så det kan dokumenteres, at virksomheden prioriterer og løbende vurderer de ansattes arbejdsforhold.

 

Hvor tit skal man lave APV?

En APV skal foretages mindst hvert tredje år samt hvis arbejdet i virksomheden undergår væsentlige ændringer.

 

Hvem har ansvaret for, at der udføres APV?

Det er arbejdsgiveren, der bærer ansvaret for, at arbejdsmiljøet er i top, og at APV’en og handlingsplanen udarbejdes rettidigt.

 

Start i dag og kontakt Lekon Rådgivning:

Mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. | Tel: +45 4676 7111

 

#apv #arbejdsmiljø #elektroniskapv #medarbejdertrivsel #arbejdsmiljøledelse #lovpligtigapv #arbejdsmiljøhandlingsplan

 

 

Ole Hansen

Ole Hansen

Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

LEDOC SYSTEM

Ledoc er et online system, der skaber overblik over din virksomheds samlede kvalitetsledelse herunder dine dokumenter, medarbejderkompetencer, udstyr, status på opgaver, leverandører m.v.