Arbejdspladsvurdering (APV)

Bliv inspireret til et godt arbejdsmiljø med stærke værdier – vi kender branchen og ved, hvor skoen trykker.

ARBEJDSPLADSVURDERING (APV)

LAD OS TAGE HÅND OM DIN ARBEJDSPLADSVURDERING (APV) OG ARBEJDSMILJØHANDLINGSPLAN, SÅ DU KAN HÅNDTERE OG FOREBYGGE POTENTIELLE ARBEJDSMILJØPROBLEMER I DIN VIRKSOMHED.

Del på facebook
Del på google
Del på twitter
Del på linkedin

Ole Hansen

Kvalitets- og arbejdsmiljøkonsulent

FÅ EN SKRÆDDERSYET APV

Har du fået den lovpligtige APV og handlingsplan på plads? Hos Lekon har du mulighed for at vælge den APV, der passer dig og din virksomhed bedst. Vi udarbejder din APV og handlingsplan på en måde, der matcher dine behov, uanset om du vælger den dialogbaserede eller elektroniske version.

Vi skaber overblik over potentielle udfordringer og gør det nemt at opretholde et stærkt arbejdsmiljø.

VÆLG DEN APV DER PASSER DIG BEDST

DIALOGBASERET APV

GÅ I DYBDEN OG OPNÅ DEN GODE DIALOG

Den dialogbaserede APV henvender sig til virksomheden, der ønsker at gå i dybden med virksomhedens arbejdsmiljø og medarbejdernes sundhed, sikkerhed og trivsel.
APV’en drøftes punkt for punkt i grupper af medarbejdere, og aktuelle udfordringer italesættes og diskuteres. Således kan spørgsmål besvares og misforståelser undgås, og der kan gives konkret feedback.
I dialogen er der mulighed for at uddybe gældende regler og love, ligesom der bliver taget grundigt hånd om jeres aktuelle udfordringer.

 

Vores dialogbaserede APV-pakke indeholder:

  • Udarbejdelse af APV-skema til fælles gennemgang
  • Gennemførelse af APV i medarbejder-grupper
  • Indsamling af data
  • Udarbejdelse af APV-rapport
  • Hjælp til analyse af APV-resultater
  • Hjælp til udarbejdelse af handlingsplan

Dit udbytte:

  • En grundig og værdiskabende APV
  • Data af høj kvalitet som følge af medarbejderinvolvering
  • Overblik over potentielle arbejdsmiljøproblemer
  • Øget medarbejdertrivsel og arbejdsglæde
  • Du bliver klar til Arbejdstilsynets besøg

DIGITAL APV

SPAR TID MED EN EFFEKTIV APV-LØSNING

Med en digital APV sparer du både tid og besvær: vi udarbejder et APV-skema, som sendes digitalt til din virksomhed og udfyldes af medarbejderne. Herefter indsamler vi virksomhedens data og udarbejder en APV-rapport på baggrund af besvarelserne.
Med udgangspunkt i rapporten kommer vi med forslag til en handlingsplan, som vi efterfølgende drøfter og definerer i fællesskab.
Du får altså en enkel APV og handlingsplan til en god pris, som udarbejdes på en måde, der giver dig tid til at fokusere på din kerneforretning.

 

Vores digitale APV-pakke indeholder:

  • Udarbejdelse af APV-tjekliste
  • Gennemførelse af digital APV for alle medarbejdere
  • Indsamling af data
  • Udarbejdelse af APV-rapport
  • Hjælp til analyse af APV-resultater
  • Hjælp til udarbejdelse af handlingsplan

Dit udbytte:

  • En enkel APV som er nem at udføre
  • Overblik over potentielle arbejdsmiljøproblemer
  • Øget medarbejdertrivsel og arbejdsglæde
  • Mere tid til din kerneforretning
  • Du bliver klar til Arbejdstilsynets besøg

VI TILBYDER OGSÅ HJÆLP TIL UDARBEJDELSE AF DEN KEMISKE RISIKOVURDERING (KEMISK APV)

Har du styr på, hvordan du skal forholde dig til kemikalierne i din virksomhed? Den kemiske risikovurdering er en tilføjelse til din virksomheds almindelige APV og fokuserer udelukkende på risici ved de kemikalier, I benytter i virksomheden. 
Den 1. juli 2019 bortfaldt kravet om en skriftlig arbejdspladsbrugsanvisning og blev erstattet af kravet om en kemisk risikovurdering – også kaldet kemisk APV. Det betyder, at du nu skal opbevare en totalliste over al virksomhedens kemi samt instruere dine medarbejdere grundigt i brugen af kemikalier.

Har du brug for hjælp til udarbejdelse af en kemisk risikovurdering? 
Kontakt Ole Hansen på tlf. 53 59 30 66

FAQ

Få nemt og hurtigt svar på hyppigt stillede spørgsmål om arbejdspladsvurderingen (APV).

Kan du ikke finde svar på dit spørgsmål eller har du brug for hjælp, er vi altid klar til at hjælpe dig.

Kontakt

Åbningstider: Man-Fre 08:00 - 16:00

En arbejdspladsvurdering er et konkret redskab, der både forebygger og tager hånd om et dårligt arbejdsmiljø. Når der udarbejdes en APV, gennemgås  virksomhedens risici for arbejdsulykker og dårlig trivsel. Disse risici handles der på, når der efterfølgende udarbejdes en handlingsplan, hvormed arbejdsmiljøet sikres at nå op på et højt niveau. En APV og handlingsplan er lovpligtig og skal gennemføres hvert tredje år.

Først og fremmest sikrer en APV og tilhørende handlingsplan, at virksomheden prioriterer et godt arbejdsmiljø. Virksomheden får overblik over aktuelle udfordringer og lærer at arbejde for at løse disse. I forbindelse med Arbejdstilsynets besøg skal APV’en fremvises, så det kan dokumenteres, at virksomheden prioriterer og løbende vurderer de ansattes arbejdsforhold.

En APV skal foretages mindst hvert tredje år samt hvis arbejdet i virksomheden undergår væsentlige ændringer.

Det er arbejdsgiveren, der bærer ansvaret for, at arbejdsmiljøet er i top, og at APV’en og handlingsplanen udarbejdes rettidigt.