Adgangskontrolanlæg
Vi hjælper dig frem til certificering på ADK-området.
ADGANGSKONTROLANLÆG (ADK)
VIL DU OGSÅ CERTIFICERES INDEN FOR ADK, SÅ DU KAN TILBYDE DINE KUNDER adgangskontrolANLÆG, DER LEVER OP TIL KVALITETSKRAVENE?
Hos Lekon gør vi certificeringsprocessen enkel. Vi hjælper dig med at implementere et ISO 9001 ledelsessystem fra bunden eller opgradere dit nuværende KLS, så din virksomhed opfylder kravene på ADK-området.
Indhold
HVAD ER ET ADK-ANLÆG?
Et ADK-anlæg kan anvendes til at registrere, styre og dokumentere personers adgang til og fra bygninger eller mellem bygningsområder.
DIT UDBYTTE VED EN ADK-CERTIFICERING
Bevis på at din virksomhed lever op til kravene på ADK-området
Du kan dokumentere, at din virksomhed leverer anlæg, som lever op til kravene på området, og at kunden kan have tillid til produktet
nYE FORRETNINGSMULIGHEDER
Certificeringen fungerer som et kvalitetsbevis, og mange kunder stiller krav til, at deres ADK-leverandør er certificeret
Forspring til ikke-certificerede konkurrenter
Som certificeret virksomhed vil du få et stort forspring til ikke-certificerede konkurrenter på ADK-området
SÅDAN HJÆLPER VI DIN VIRKSOMHED FREM TIL ADK-CERTIFICERING
Vi udarbejder et kvalitetsledelsessystem (ISO 9001) hjælper vi dig gennem hele processen; fra systemimplementering til certificering. Vores hyppigst anvendte arbejdsmetode følger nedenstående arbejdsgang:
1. Kortlægning af din virksomhed
Indhentning af data, arbejdsgange, instruktioner og skemaer
3. Aflevering af system
Gennemgang af system og undervisning i brug
5. Audit af system
Vi sikrer at systemet er korrekt implementeret og udarbejder en handlingsplan på baggrund af auditen
2. Udarbejdelse af systemdokumenter
Håndbog og procedurer
4. Systemgodkendelse
Vi hjælper med ansøgningen og sender systemet til godkendelse
1. Kortlægning af din virksomhed
Indhentning af data, arbejdsgange, instruktioner og skemaer
2. Udarbejdelse af systemdokumenter
Håndbog og procedurer
3. Aflevering af system
Gennemgang af system og undervisning i brug
4. systemgodkendelse
Vi hjælper med ansøgningen og sender systemet til godkendelse
5. Audit af system
Vi sikrer at systemet er korrekt implementeret og udarbejder en handlingsplan på baggrund af auditen
FAQ
Få nemt og hurtigt svar på hyppigt stillede spørgsmål vedrørende ADK-certificering.
Kan du ikke finde svar på dit spørgsmål eller har du brug for hjælp, er vi altid klar til at hjælpe dig.
Kontakt
Åbningstider: Man-Fre 08:00 - 16:00
Når din virksomhed vil ADK-certificeres, skal virksomheden have implementeret et kvalitetsledelsessystem (ISO 9001). Derudover skal følgende krav opfyldes:
- Virksomheden skal stille både medarbejdere og dokumentation til rådighed, i forbindelse med at certificeringsorganet udfører audits
- Virksomheden skal være CVR-registreret eller være registreret i lignende registre i de øvrige EU/EØS-lande og have fast driftssted inden for EU eller EØS
- Virksomheden må ikke være under henholdsvis rekonstruktion eller konkursbehandling, ligesom der ikke må være søgt om frivillig kreditorordning
- Virksomheden skal holde certificeringsorganet underrettet om, hvem der tegner virksomheden juridisk i henhold til denne kravspecifikation
- Al kommunikation virksomheden, kunder og certificeringsorganer imellem skal kunne foregå på dansk
- Signaler af alle typer fra ADK-anlægget via et AIA-anlæg, eller hvor ADK-anlægget fungerer som en integreret del af et AIA-anlæg, som er udført i henhold til denne kravspecifikation, skal overføres til en af Rigspolitiet godkendt kontrolcentral
- Virksomheden har ansvaret for, at relevante medarbejdere opfylder uddannelseskravene beskrevet herunder
Med henblik på at sikre, at virksomheden har de rette kompetencer i forbindelse med salg, projektering, installation og servicering af ADK-anlæg, skal der i virksomheden være fastansat minimum én medarbejder, der arbejder mindst 30 timer om ugen i den pågældende virksomhed, og som har bestået følgende eller tilsvarende uddannelse/kurser:
a) ADK, installation (40569)
b) ADK, IP-baseret anlæg (40570)
eller:
c) Uddannelse som diplom- eller civilingeniør i el-retningen
eller:
d) Autoriseret el-installatør
Ud over ovenstående skal følgende overholdes:
- Hvis der opstår afvigelser vedrørende medarbejderkvalifikationer, skal virksomheden reetablere kompetencerne inden for seks måneder
- Medarbejdere, der installerer, programmerer og idriftsætter ADK-anlæg, skal opfylde kravene beskrevet i punkt a og b
- Virksomheden skal sikre, at de ansatte sælgere af ADK-anlæg har dokumenteret kendskab til ADK-anlæg og de krav, der fremgår af kravspecifikationerne på området
- De medarbejdere, der foretager installation af eller service på ADK-anlæg, skal hvert år gennemgå 15 timers brancherelevant efteruddannelse inden for et eller flere af de fagområder, virksomheden er certificeret inden for
- Alle ansatte i ADK-virksomheden, der sælger, projekterer, installerer eller servicerer ADK-anlæg, samt administrativt personale med adgang til følsomme kundedata og koder eller lign., skal kunne fremvise en straffeattest, der er højest et år gammel og uden tilføjelser, der begrunder fare for misbrug af stillingen
Ønsker din virksomhed at bidrage til FN's 17 verdensmål?
– eller gør I det allerede uden at tænke nærmere over det?